nedjelja, 9. rujna 2012.

Mandala
















Mandala, 'dkil-khor' (tib.), je arhitektonski, dvodimenzionalni crtež trodimenzionalne zgrade i tla kojeg zauzima. 'dkil' znači centralna planina i 'khor' znači drugi kraj horizonta. Mandala stoga simbolizira svemir i obdarena je posvećenom vrijednošću. Praviti mandalu znači prikazati nastanak svemira, a razoriti mandalu znači prikazati netrajnost svih fenomena kao i samog svemira.
S gledišta lijepih umjetnosti, materijali koji se koriste za izradu mandale su drobljeni granit, pomiješan s kamenom bojom, različite veličine i teksture, koji se ručno posipa u prije ocrtan oblik. Svaka crta, uzorak, simbol pa i boje predstavljaju različite prosvijetljene aktivnosti Medicinskog Buddhe u ovoj mandali.
Ono što čini konstrukciju ove posvećene mandale Sveopćeg mira tako posebnom je to što je  izvedena na isti način kako se to radilo u Tibetu od 6. -7. st. na ovamo što predstavlja očuvanje tibetanske tradicije bazirane na budističkoj kulturi mudrosti.
Bez obzira na nečija religijska uvjerenja ili poznavanje budističkog panteona, samo viđenje mandale vodi ka pozitivnom otisku u umu kao posljedici vibracije izbalansirane energije, pažljivog odabira boja, same konstrukcije i strukture mandale.
Taj mandalični 'kozmogram' ili dijagram svemira obično se prikazuje kao kvadratna palača okružena vatrom mudrosti unutar koje su prosvijetljena bića (Buddhe i Bodhisattve) sustavno smještena. Krugovi i kvadrati simboliziraju strukturu svijeta, dok prosvijetljena bića (Buddhe i Bodhisattve) predstavljaju njihove sastavne dijelove.
Vidjeti jednu mandalu ili mentalno ući u nju, isto je kao da smo ušli u bilo koju mandalu ili sveto polje gdje se osjećamo kao da smo ušli u prostornu sferu drugačiju od vanjskog svijeta i ulazak u glavnu prostoriju našeg unutarnjeg prostora doživljavamo kao dosizanje središta "posvećene" cjelovitosti u sebi – što sveto polje samo po sebi jest. Stoga, moćno djelovanje mandale je upravo stvaranje posvećenih prostora gdje god se mandala nalazi čime se doprinosi miru i harmoniji u prostoru i okolišu kao i boljitku za gledatelje.
Iako se mikrokozmos (unutarnja dimenzija bića) i makrokozmos (vanjski prostor)razlikuju kvantitativno, oni su iste građe i mandala prikazuje tu homolognost te služi kao pomoć u iskustvu identifikacije makrokozmosa i mikrokozmosa, tj. istovjetnosti nas samih s vanjskim svijetom.
U mandali, svemir se promatra kao jedinstvena cjelina da bi se mogao shvatiti u svojoj sveukupnosti, a to je izraženo zatvorenim oblikom kruga obično popraćenim plamenom mudrosti koji okružuje mandalu. Kroz proces vizualizacije u kojem se cijeli svijet pojavljuje u umu osobe, ona se postupno stapa s cjelinom. Nadalje, vizualizacija za praktikanta koji razumije tajno značenje mandale, počinje manifestacijom posvećenog polja u vlastitom umu koje praktikant "promatra" te mu se mentalno približava da bi se na kraju s njim poistovjetio.
Osnovna ideja u konstrukciji mandale koja predstavlja kvalitete prosvijetljenog bića (Buddhe) je omogućiti ljudima dodir potpune čistoće vlastitog uma, savršenstva, harmonije i mira. U samoj strukturi mandale tri vanjska prstena plamena, lotosa i vajri predstavljaju nerazorivu prirodu naše mudrosti, suosjećanja i ljubavi. Te tri kvalitete mogu se u potpunosti manifestirati u našem umu kroz pozitivna, vrla dijela i pročišćenje.
Zbog naše međusobne povezanosti na ovome svijetu i zbog toga što vidjeti ovu mandalu ostavlja pozitivne otiske na naš umni tok, veliki broj ljudi koji sudjeluje u ovom događaju doprinose i Općem skladu u ljudskom društvu.
Neka vrli čin u izradi ove mandale doprinese općem miru!

 http://www.padmasana.hr

Nema komentara:

Objavi komentar