HO’OPONOPONO I MOGUĆI
ODRAZI NAŠEG UNUTARNJEG SVIJETA U DRUGIMA I SVIJETU OPĆENITO
Drevna havajska tehnika iscjeljivanja zvana
Ho’oponopono traži od nas da preuzmemo stopostotnu odgovornost za sve što se
događa u našoj stvarnosti – za sve što opažamo i na što obraćamo pažnju. U tom
procesu, pročišćavamo sebe i svoj osobni doprinos u matricu naše uzajamne
interaktivne stvarnosti. To onda utječe na naš život, odnose i svijet u kojem
živimo.
Ho’oponopono je istodobno i metoda za
rješavanje problema, liječenje ljudi i situacija, te duhovni razvoj i
prosvjetljenje.
Proces
je jednostavan:
1. Osvještavamo ili se podsjećamo da se sve
što promatramo ili što na nas utječe na bilo koji način događa kao odraz nečega
u nama, osobito naših sjećanja, vjerovanja, osjećaja i programiranja.
Privlačimo „to“ jer je vrijeme da očistimo
određeni dio sebe koji na neki način pridonosi toj stvarnosti. Jedna takva
stvarnost mogu biti ljudi ili situacije koje se čine lošima, neskladnima. Ili
to može biti nešto što nas muči, recimo nečije ponašanje ili situacija u
svijetu.
2. Sada od te osobe, situacije ili značajke
zatražimo oprost zbog našeg sudjelovanja u određenoj stvarnosti koju smo si
osvijestili.
Vjerojatnost da ćemo razumjeti vlastiti
„doprinos“ toj stvarnosti jako je mala. On može dolaziti duboko iz naše
podsvijesti ili iz još dubljih dimenzija našeg bića kojih nismo svjesni. „Uzrok
u nama“ može biti jednostavan kao činjenica da nismo u stanju uočiti božansko u
sebi, drugima i događajima oko sebe i tako nečemu dopuštamo da nas ozlovolji.
3. Onda „tome“ što nas je mučilo ili se
činilo „lošim i neskladnim“ izražavamo ljubav. Na taj način tražimo
prihvaćanje, ljubav, jedinstvo i lijepe želje za tu osobu, događaj ili
situaciju.
4. Onda kažemo „hvala ti“ u znak naše zahvalnosti
-što se odnosi na dvije stvari. Zahvaljujemo osobi, događaju ili situaciji što
nam je pružena prilika da očistimo ono u nama što privlači tu stvarnost. Kao
drugo, zahvaljujemo Božanskom što je otpustilo ova neprosvijetljena sjećanja,
sklonosti, strahove i vjerovanja stvarajući čistu božansku svijest, koja je
naše istinsko Ja.
Sada smo sposobni vratiti se u stanje
čistoće bez ideja, sjećanja, vjerovanja, osjećaja, predrasuda ili prosuđivanja
o tome što se događa. Jednostavno ne znamo. Usklađeni s našom unutarnjom
božanstvenošću, postajemo čisti i nevini poput djece.
Stopostotna
odgovornost
Većini nas teško je prihvatiti ideju
stopostotne odgovornosti. Možemo li preuzeti odgovornost za neodgovorno ili
neetičko ponašanje drugih? Kako možemo biti odgovorni za one koji zlostavljaju
žene i djecu ili ubijaju nevine ljude u Iraku, Africi ili negdje drugdje?
Možemo li preuzeti odgovornost za terorističke napade diljem svijeta? Normalno
je da nam takva pitanja prolaze kroz glavu kad se traži od nas da vjerujemo i
provodimo ovaj revolucionarni sustav.
Kako možemo biti odgovorni za nešto što
nismo i „vjerojatno“ (ne možemo znati dok se ne nađemo u tim okolnostima)
nikada ne bismo napravili? Kako možemo biti odgovorni za nešto što netko čini
na drugoj strani svijeta i/ili za ono što su počinili vođe za koje nikad nismo
glasali, s kojima se ne slažemo i koje osuđujemo?
I kako pomiriti tu istinu s drugom
podjednako očitom istinom da je svatko od nas isključivi tvorac svoje vlastite
stvarnosti i da drugi ne oblikuju našu stvarnost kao što ni mi ne oblikujemo
njihovu. Te se istine čine nepomirljivima.
Da bismo dobili samo najmanju naznaku onoga
što bi moglo biti odgovor na to pitanje, moramo kopati duboko u prirodi
stvarnosti. Ne tvrdim da moj svjesni um to razumije, ali poigrat ću se nekim
idejama koje bi nam obima mogle pomoći u razumijevanju.
Zašto to želim napraviti? Zato što smatram
da je Ho’oponopono uistinu izuzetna tehnika koja od negativnosti naposljetku
vodi do čistoće, ljubavi i slobode od negativnosti – dakle, do sreće i
jedinstva.
Idemo se poigrati idejama i vidjeti što se
događa.
Naše
kolektivno nesvjesno
Kao što Carl Jung pretpostavlja u svojoj
teoriji o „kolektivnom nesvjesnom“, imamo mnogo zajedničkih osjećaja,
vjerovanja i načina funkcioniranja. Dijelimo mnoge programe, strahove, osjećaje
i želje. Moguće je da jedni na druge utječemo svojom podsviješću. Mnoga
istraživanja danas pokazuju da osjećaji drugih ljudi mogu utjecati na nas, iako
mi nismo svjesni što se događa. To se osobito odnosi na ljude s kojima smo
blisko emocionalno povezani.
Psiholozi su svjesni učinka „povezanih
spremnika vode“, koji ljude uspoređuje s dva spremnika vode koji su pri dnu
povezani jednom cijevi. Kada podignemo pritisak u jednom spremniku, razina vode
u drugom će se podići. Poznato je da u vojsci ili obitelji jedan član često
verbalizira i izražava emocije drugog člana, koji te emocije potiskuje. Što god
da se događa s našim „vodovodnim sustavom“ utjecat će na one koji su na taj
način s nama povezani. Dakle, utječemo na druge ljude svojim nevidljivim
emocionalnim vezama s njima.
Društvene
paradigme
Isto tako, na nas utječu i sudjelujemo u
zajedničkim društvenim paradigmama u kojima smo rođeni i odrasli. Kada ih
prihvatimo i ograničimo svoja opažanja na te paradigme, proširujemo ih na sve
druge. Dakle, podupiremo sustave vjerovanja drugih ljudi tako što dopuštamo
sebi da nas ti sustavi ograničavaju. Ako vjerujemo da oni koji su drugačiji od
nas (po rasi, vjeri, društvenom statusu) predstavljaju opasnost, onda
sudjelujemo u stvaranju te stvarnosti. Ako vjerujemo da ne postoji dovoljno za
sve nas, sudjelujemo u stvaranju te stvarnosti. Ako vjerujemo da je život težak
i da se ljudima ne može vjerovati, sudjelujemo u stvaranju te stvarnosti i s
onima s kojima smo u interakciji.
Naše
zajedničko morfogenetsko polje
Teorija morfogenetskog polja biologa
Ruperta Sheldrakea daje ovome biološku dimenziju. On vjeruje da naše tijelo i
um dobivaju potrebne informacije iz zajedničkog bazena znanja i sklonosti koje
postoje u polju dostupnom svima nama. Kada netko od nas promijeni svoj način
života, osjećaje, način razmišljanja, to u jednoj maloj mjeri utječe na
postojanost našeg zajedničkog polja i čini taj novi način razmišljanja ili
reagiranja dostupnijim i vjerojatnijim drugima s kojima to polje dijelimo. Tako
je sa svim osjećajima, vjerovanjima i ponašanjima, bilo pozitivnim ili
negativnim. To što ostajemo pri našim starim neprosvijećenim vjerovanjima i
ponašanjima kroz ovo zajedničko polje utječe na sve druge. Suodgovorni smo za
ono što se događa. Naše pozitivne promjene potiču druge na isto.
Naše
vlastito kauzalno tijelo
Filozofski sustavi uče da svatko od nas ima
vlastito „kauzalno tijelo“ gdje se pohranjuju sve uspomene i sklonosti,
karakteristike i sposobnosti naše duše zajedno sa strahovima i drugim
emocijama. Tamo se pohranjuju sve naše pozitivne i negativne sklonosti. One
određuju kakvo ćemo fizičko tijelo dobiti po rođenju, uvjete našeg rođenja kao
i emocionalne i mentalne sklonosti. Iako ne određuju isključivo, one utječu na
većinu bitnih događanja u našem životu. Privlačimo one stvarnosti koje su
velikim dijelom oblikovane sadržajem naših kauzalnih tijela. Međutim, to ne
čini našu sudbinu nepromjenjivom jer mi dodajemo i oduzimamo kvalitete iz
kauzalnog polja kada god promijenimo svoj način shvaćanja, razmišljanja, akcije
i reakcije.
Kada provodimo Ho’oponopono i druge metode
promjene percepcije i reakcije, mijenjamo sadržaj svog svjesnog i nesvjesnog
uma te kauzalnog tijela. Tražimo i dopuštamo da se otklone sve sklonosti u
našem kauzalnom tijelu, koje možda pridonose onome što doživljavamo ili što na
nas utječe, još jednom stvarajući čistu svijest – ono što one napokon i jesu.
Univerzalna
svijest
Sve misli, emocije, sjećanja, akcije i
reakcije, kao i svi fizički predmeti i bića i interakcije među njima zapravo su
manifestacije jedne univerzalne svijesti. To je slično činjenici da su svi
likovi u filmu ili na TV ekranu privremene manifestacije jednog bijelog
svijetla koje samo privremeno poprima te oblike – uključujući „dobro“, „loše“,
puno ljubavi ili mržnje, minerale, životinje, ljudska bića i sve interakcije
među njima.
Bijelo svijetlo ugašenog TV-a poput je
nulte točke iz koje sve nastaje i u koju sve ponovo nestaje. Tražimo od
Božanskog da rastvori sve sklonosti koje možda pridonose onome što svjedočimo,
natrag u njihovu stvarnu narav, tj. bijelo nediferencirano svijetlo.
Naše
zajedničko kauzalno tijelo
Slično morfogenetskom polju, svi mi
dijelimo zajedničko univerzalno kauzalno tijelo. Postoji kauzalno tijelo za
svaku vrstu životinja i biljaka, jedno za sve muškarce i jedno za sve žene,
jedno za sva ljudska bića i jedno za sam planet.
To zajedničko kauzalno tijelo sadrži sve
naše zajedničke sklonosti koje utječu na čovječanstvo i planet općenito. Prema
tome, kada se oslobodimo ljutnje, straha ili krivnje, činimo te sklonosti manje
dostupnima u zajedničkom kauzalnom tijelu. Tada ljubav, razumijevanje,
odgovornost i mir postaju dostupnijima.
Ho’oponopono i svi oblici energetske
psihologije poput EFT, TAT, TFT, BSFF, EMDR, metode Sedona, tehnike zamrznutog
okvira, meditacije, molitve i raznih drugih metoda omogućuju nam da različito
percipiramo i reagiramo. Tada nestaju naše stare uspomene i programiranja – ne
samo iz nas nego i iz naših interaktivnih odnosa i čovječanstva u cijelosti.
Izvan
prostora i vremena
Kvantna nam fizika objašnjava da prostor i
vrijeme kako ih mi doživljavamo nisu stvarni, nego su stvar percepcije.
Prisiljeni smo napustiti okvire tih dvaju koncepata kada pokušamo objasniti
činjenicu da se u laboratorijima u SAD-u jedna čestica u isto vrijeme može
pojaviti na nekoliko mjesta. U jednom se eksperimentu jedna čestica istodobno
pojavila na 3000 mjesta. Moramo početi razmišljati izvan koncepata prostora i
vremena da bismo objasnili zašto promjena stanja jedne čestice istodobno utječe
na drugu, tisućama kilometara udaljenu česticu s kojom se čini da je „u vezi“ .
David Bohm, jedan od Einsteinovih učenika,
vjeruje da je sva materija – uključujući naša tijela i sve što poznajemo -na
nekoj razini zapravo jedinstveno polje – ono što on naziva „implicitnim
poretkom“ ili „poljem nulte točke“. U tom polju ne postoji prostor ni vrijeme.
Sve je jedno i sve je potencijal. Svi predmeti, bilo veliki ili mali,
koegzistiraju u tom stanju sve dok se ne manifestiraju u „eksplicitnom poretku“
koji doživljavamo kroz vrijeme, prostor i odvajanje.
Sve gore navedene teorije potvrđuju istinu
o Ho’oponopono-u da ne postojimo ti i ja. Sve je jedna energija – jedna
svijest. Svi skupa činimo jedno jedinstveno polje energije i svijesti u obliku
pojedinačnih bića i predmeta.
Kada provodimo Ho’oponopono ili neku drugu
tehniku kako bismo pročistili naš vibracijski doprinos tom sustavu, mijenjamo
cijeli sustav.
Duhovna
učenja
Sve religije poučavaju o ideji božanske
pravde. Svatko dobiva točno ono što zavrijedi na temelju onoga što je napravio
u prošlosti. U kršćanstvu je to izraženo Kristovim riječima: „Kako siješ, tako
ćeš i žeti“, Kako sudiš drugima, tako će ti se suditi.“ Kada je Isus izliječio
paraliziranog čovjeka, rekao mu je: „Ustani i hodaj – oprošteni su ti grijesi,“
što pokazuje da je čovjek bio paraliziran zbog svojih grijeha u prošlosti.
Sudeći prema tim duhovnim učenjima i zakonu
karme koji naučavaju neke istočne religije, nitko nam ne može nauditi osim ako
to ne dopuštaju univerzalni zakoni savršene pravde. Prema tome, ako svemir
nekome dopušta da se loše ponaša, iako se to čini potpuno nepravedno i krivo,
možemo jedino zaključiti da je dopušteno i da mora postojati nekakva skrivena
pravda i da za to mora postojati nekakav „uzrok“ u meni koji to privlači ili
dopušta.
Stvarno značenje Ho’oponopono-a je nešto
ispraviti. Jednostavno pretpostavljamo da smo u ovom ili možda u nekom prošlom
životu (ako vjerujete u to) učinili nešto što pridonosi onome što se događa.
Druga je mogućnost da se nešto događa zato što iz toga nešto moramo naučiti. U
tom slučaju možemo izraziti svoju zahvalnost i ljubav što nam je pružena
prilika da učimo i razvijamo se kroz to iskustvo.
Dakle, ako vjerujemo da smo uistinu
povezani kolektivnim nesvjesnim, morfogenetskim poljem, jedinstvenim kauzalnim
tijelom, kvantnim poljem nulte točke ili zajedničkom univerzalnom sviješću,
jedni na druge nedvojbeno utječemo svakom svojom mišlju, riječju ili djelom.
Sljedeće je pitanje kako utječemo jedni na
druge i kako se stvara naša osobna i zajednička stvarnost?
Stvaranje
stvarnosti tumačenjem i projiciranjem
Tumačenjem ponašanja, situacija i događaja
stvaramo svoju subjektivnu stvarnost. Nažalost, najčešće ne percipiramo ono što
se događa, nego ono za što smo programirani vjerovati da se događa. Naš sustav
vjerovanja djeluje kao filtar koji subjektivno i selektivno tumači ono što
opažamo tako što potvrđuje ono u što vjerujemo, a ignorira ono u što ne
vjerujemo.
Na primjer, ako vjerujemo da nas drugi ne
vole i da će nas odbaciti, njihove ćemo prijedloge ili druga ponašanja tumačiti
kao nedostatak ljubavi i pokušaj odbacivanja, čak i kada to nije stvarnost. Svi
smo se nekada u životu iznenadili kako su drugi ljudi krivo protumačili naša
djela, vjerujući da imamo motive ili osjećaje koje nikada nismo imali.
I mi radimo to isto. Na ljude i situacije
projiciramo motive i opasnosti koji jednostavno ne postoje. A kada to radimo,
proživljavamo strah, bol, ogorčenost i nepotrebno sebe i druge činimo
nesretnima.
Konfliktni
sustavi uvjerenja i sjećanja
Naša
vjerovanja možemo podijeliti na sljedeće kategorije:
1. Emocijama nabijeni dojmovi – To nisu
toliko uvjerenja, koliko su to „emocijama nabijeni dojmovi“ koji se u sjećanje
urežu tijekom nekog traumatičnog iskustva. Um onda taj određeni poticaj
izjednačava sa snažnim osjećajima i kada pomislimo na to iskustvo,
proživljavamo strah i druge emocije. Taj oblik „vjerovanja“ nabijen je snažnim
emocijama, ali se ne temelji na promatranju i činjenicama, nego na jednom ili
dva intenzivna iskustva, koja nisu reprezentativni prikazi stvarnosti.
2. Krivi zaključci iz djetinjstva – To su
kriva uvjerenja o stvarnosti gdje sebe vidimo kao slabe, loše, nevrijedne
ljubavi i krive baš za sve što se oko nas događa, recimo za bijes svojih
roditelja, njihovu odsutnost, nesreću, ravnodušnost, razvod, bolest ili čak
smrt. Krivo si tumačimo da smo bezvrijedni ili nesposobni i da će se drugi
prema nama uvijek ponašati onako kako su se ponašali u djetinjstvu.
Ove prve dvije kategorije obično su
potisnute u podsvjesnom umu (u „sjeni“ ili unutarnjem djetetu) zbog boli i
osjećaja zbunjenosti koji proizvode. Potiskujemo ih kako bismo se mogli
koncentrirati i nastaviti normalno živjeti.
Iako su ta „uvjerenja“ potisnuta i ne
osjećamo da su s njima povezane neugodne negativne emocije, ona se ponovno bude
kada god dođemo u kontakt s određenim podražajem ili na njega mislimo. Ona
izazivaju strah, emocionalno povlačenje, vrlo često i agresivno ponašanje. Također
dovode do psihosomatskih bolesti. Kontroliraju naše reakcije na događaje,
situacije i ljude. I što je najvažnije, privlače stvarnosti s kojima se
susrećemo.
Zbog njihova potiskivanja i naknadne
izolacije iz našeg svjesnog uma, ta prva dva sustava uvjerenja ne razvijaju se
s nama. Ostaju u svom početnom stanju bez obzira na razvoj naše logike,
razmišljanja, novih iskustava i vjere. Osim ako ne radimo na svojoj duhovnosti
ili psihološkom stanju, ona ne primaju nove podatke.
3. Naš svjesni sustav uvjerenja koji je u
razvoju – To je naš svjesni sustav uvjerenja, koji dok obrađuje nove podatke,
ponovno vrednuje svoj doživljaj stvarnosti i prilagođava ga kako bi razumjeli
istine iza pojava koje promatramo.
Taj svjesni sustav uvjerenja razvija se kod
malog broja ljudi. Mnogi su prestali obrađivati nove podatke i tako su godinama
ostali s istim svjesnim sustavom uvjerenja, a s njim će i napustiti svoje
tijelo.
Taj sustav uvjerenja razumije da smo
sigurni, osigurani, dobri, vrijedni i sposobni. Također shvaća da nam ljudi,
visine, automobili, kukci, psi, mačke, dizala, zrakoplovi i sl. ne
predstavljaju opasnost. Dostupne mu činjenice ukazuju da su njegovi strahovi
neutemeljeni. Također shvaća da naša slika o sebi nikako nije povezana s onim
što drugi govore, misle ili rade.
4. Naša duhovna intuitivna vjera – Ova se
uvjerenja obično temelje na intuiciji i vjeri, a ne na dokazima. Osjećamo da je
ono u što vjerujemo istinito. Osim što na nas utječu duhovna uvjerenja drugih,
i mi sami proživljavamo svoja vlastita unutarnja buđenja i otkrivenja u kojima
jednostavno „znamo“ da je nešto istinito.
Prema tehnici Ho'oponopono, ova božanska
inspiracija dolazi jedino kad je um pročišćen od prethodna tri sjećanjem
ograničena umna sadržaja.
Često istovremeno imamo različita
uvjerenja, koja djeluju na različitim razinama stvarajući proturječne emocije i
reakcije na događaje i situacije. Možemo istodobno osjećati ljubav, mir, bol i
ljutnju jer naša različita uvjerenja stvaraju različite unutarnje stvarnosti.
Prema tome, osnovni način na koji stvaramo
svoju stvarnost je tumačenjem događaja u našem životu. Ne postoje dvije osobe
koje na iste vanjske podražaje stvaraju istu stvarnost.
Stvaranje
stvarnosti privlačenjem i zrcaljenjem
Drugi čimbenik koji utječe na našu osobnu
stvarnost je način na koji privlačimo ili stvaramo događaje u svom životu – ono
što nam se zapravo događa. O tome postoje tri popularna vjerovanja.
1. Ne postoje zakoni. Sve se događa i
postoji slučajno. Stvaranje je slučaj koji se događa bez razloga ili svrhe.
2. Postoji Božansko biće koje stvara i
kontrolira sve što se događa u našem životu.
3. Mi smo sami stvaratelji onoga što nam se
događa, svojim prošlim i sadašnjim djelima i odlukama.
Razmotrimo
detaljnije svaki od odgovora.
1. Teško je povjerovati da ne postoji
uzrok, razlog ili zakoni koji reguliraju stvaranje kada nam znanosti poput
fizike, kemije i biologije daju prekrasnu sliku poretka, inteligencije,
međuovisnosti i urođene mudrosti. Postojanje inteligentne svijesti iza pojava koje
promatramo i više je nego očito.
2. Iako se na određenim razinama čini
istinitim da je nekakva nevidljiva božanska moć odgovorna za većinu događaja,
postoje i drugi čimbenici u stvaranju naše osobne stvarnosti, uključujući
slobodnu volju i naš vlastiti trud ili izostanak truda. Ili bismo možda mogli
to objasniti na drugi način. Božanska volja će oblikovati naš život dokle god
se mi ne umiješamo ili ne pobunimo.
Problem u shvaćanju da je sve stvoreno od
jednog božanskog bića i da mi ne sudjelujemo u stvaranju svoje stvarnosti je
taj što imamo poteškoća u doživljavanju smisla pravde ili odgovornosti za ono
što se događa. Zašto se neki rađaju slijepi ili gluhi, paralizirani ili u
obiteljima koje ih zlostavljaju i cijeli život ih emocionalno uništavaju? Zašto
neki umiru nakon samo nekoliko godina, a drugi imaju dugačak život? Zašto neki
gube svoje bližnje, a drugi ne? Zašto se nekim dobrim ljudima koji čine dobra
djela događaju loše stvari?
3. Treći odgovor, da smo sami stvaratelji
svoje stvarnosti, čini se objašnjava veći dio stvarnosti koju doživljavamo.
Objašnjenje postaje čak i razumljivije kada razbijemo iluziju razdvojenosti
između nas kao pojedinačnih izraza božanskog i samog božanstva. Kada na sebe
gledamo kao privremene izraze božanske svijesti ili božanske energije u
fizičkom svijetu, postaje jasno da svatko pojedinačno, i kolektivno sudjeluje u
stvaranju vlastite i društvene stvarnosti.
Mi smo božanstvo zatvoreno u ovom
privremenim tijelima. Stvaramo i oblikujemo svoju stvarnost. Radimo to na razne
načine.
a. Prošlost. Naše prošle misli, djela,
odluke, osjećaji i riječi sve uzročno djeluju na našu sadašnju stvarnost. Sve
religije i duhovne filozofije prihvaćaju to shvaćanje. Možda sve ne vjeruju u
reinkarnaciju, ali vjeruju u uzrok i posljedicu, kao što smo već spomenuli.
Naše odluke da se brinemo ili ne brinemo o sebi, da budemo ili ne budemo
iskreni, da budemo ili ne budemo brižni i puni ljubavi prema drugima, da se
oslobodimo ili ne oslobodimo strahova, sve imaju utjecaj na našu sadašnju stvarnost.
b. Sadašnjost. Naše sadašnje misli,
uvjerenja, očekivanja, strahovi, krivnja i druge emocije i ponašanja stvaraju
našu sadašnju stvarnost po „zakonima odražavanja i privlačnosti“. Ljudi i sam
život odražavaju nam sadržaj naših vlastitih misli i ponašanja na svim
razinama. Ako odbacimo sami sebe, bojimo se odbacivanja ili ga očekujemo, ili
odbacujemo druge, zapravo privlačimo odbacivanje. Ako mislimo, govorimo ili se
ponašamo odbojno i samodopadno, to isto i privlačimo. Ustvari, privlačimo sve
čega se bojimo, sve što volimo, želimo ili mrzimo, sve što očekujemo ili
radimo.
Život nam mudro natrag zrcali naše vlastite
misli, osjećaje, uvjerenja, uloge i ponašanja, dajući nam priliku da pogledamo
u sebe i riješimo se onoga u sebi što nam privlači neugodnosti. U tom slučaju,
naša je zadaća otkriti što se odražava i to promijeniti. U suprotnom, nastavit
ćemo privlačiti svoju sadašnju stvarnost. Na toj se činjenici temelji tehnika
Ho’oponopono. To je ono što moramo očistiti kako bismo iscijelili ono u čijem
stvaranju sudjelujemo.
Bitno je razumjeti da su moć i prilika za
pozitivnu promjenu u sadašnjosti i nigdje dalje. Ne možemo promijeniti prošlost
– no možemo promijeniti svoje gledanje na prošlost – a time i njen utjecaj na
nas, u sadašnjosti. Ne znamo budućnost, ali ju možemo oblikovati svojim
odlukama u sadašnjosti.
Neki ljudi prihvate svoju negativnu
stvarnost vjerujući da je to „karma“ koju moraju proživjeti. Nema koristi od
patnje ili kazne ako iz tog iskustva nešto ne naučimo i ako nas ono ne potakne
na promjenu. Shvaćanje da moramo patiti zbog pogrešaka iz prošlosti nema
nikakvu vrijednost ako ta bol ne postane prilika za osobni rast.
3. Izbori naše duše. Treći čimbenik koji
određuje događaje u našem životu su „izbori naše duše“. Čak i prije rođenja mi
kao duše biramo određene lekcije koje želimo ili moramo naučiti kao dio svog
razvojnog procesa. Ako smo odabrali naučiti samo-prihvaćanje, „sklopit ćemo
ugovor“ s ljudima iz okoline da neodobravanjem ili odbacivanjem testiraju naš
vlastiti osjećaj vrijednosti. Ako smo odlučili naučiti bezuvjetnu ljubav ili
oprost, logično je da ćemo odabrati biti u kontaktu s ljudima koje je teško
voljeti. Tako imamo priliku nadjačati svoje strahove i zavoljeti čak i te
ljude. Ako želimo naučiti biti ovisni samo o sebi, odabrat ćemo životnu dramu u
kojoj nam drugi ljudi baš neće biti podrška. Također imamo i slobodnu volju da
odbijemo naučiti bilo koju od tih lekcija.
Kada prolazimo kroz neko teško razdoblje,
to ne mora značiti da smo bili „zločesti“ u prošlosti, nego da smo odlučili
naučiti određene lekcije.
Kroz tehniku Ho’oponopono mi oslobađamo
ljude s kojima smo sklopili „ugovore“ od zadaće da igraju uloge kojima nas
testiraju, zato što smo naučili lekciju da preuzmemo odgovornost za svoju
stvarnost i volimo ih.
Dakle,
mi i svi drugi stvaramo vlastitu i kolektivnu stvarnost kroz:
a. prošla uvjerenja, riječi, odluke, djela
i ponašanja;
b. sadašnja uvjerenja, riječi, očekivanja,
odluke, djela i ponašanja;
c. odluke naše duše da nauči određene
lekcije, i
d. kroz to kako naši sadašnji programirani
sustavi uvjerenja tumače ono što se događa.
Što
je s našim zajednički stvorenim stvarnostima?
Ako svatko od nas na te načine stvara
vlastitu stvarnost, kako onda možemo preuzeti stopostotnu odgovornost za to što
stvaraju drugi? Odgovor je da su naše stvarnosti jedna matrica napravljena od
ukupnog zbroja naših vlastitih doprinosa. Možda pomogne nekoliko primjera.
Jezero
s namreškanim valovima
Zamislite jezero u koje svake sekunde
svatko od 6 milijardi ljudi ubaci svoj kamenčić. Interakcijom svih valova
nastalih od milijardi bačenih kamenčića nastat će jedna struktura valova. Ako
pretpostavimo da su kamenčići naša prošla i sadašnja uvjerenja, osjećaji,
riječi, djela i odluke, možemo zamisliti da smo svi sudionici u stvaranju te
jedinstvene strukture matrice koju zovemo stvarnost. Svakom mišlju utječemo na
cjelinu. Ne postoji niti jedan centimetar matrice u koji mi ne pridonosimo. Naš
doprinos utječe na cijelu strukturu. Ne postoji niti jedan čovjek ili događaj na
koji ne utječemo svojom emocionalnom energijom ili mislima. Tehnikom
Ho’oponopono težimo osloboditi jezero i sva bića u njemu od naših subjektivnih
doprinosa.
Zamislite
svijet od 6 milijardi i tisuću žičanih instrumenata
Simpatička vibracija je zakon fizike koji
između ostalog kaže da ako imamo dvije gitare ili dva glasovira i na jednom od
njih odsviramo notu, žica koja je na drugom instrumentu podešena na istu
frekvenciju kao ova na kojoj smo odsvirali, bit će najviše pogođena i počet će
vibrirati. Titranje jedne žice potaknut će titranje druge samo ako su podešene
na istu frekvenciju. Ako su podešene na različite frekvencije, vjerojatno neće
zatitrati.
Na isti način možemo zamisliti kako jedni
na druge utječemo svjesnim i podsvjesnim frekvencijama koje odašiljemo. Na nas
i druge to ne bi utjecalo da u sebi nemamo nešto što je potaknuto onime što se
događa ili što drugi odašilju. Poslije ćemo ispitati moguće dijelove našeg bića
koji možda odašilju podražaje drugim ljudima i obrnuto.
Mi
stvaramo podražaj – oni stvaraju svoju stvarnost
Bitno je razjasniti da smo odgovorni samo
za naš svjesni i podsvjesni doprinos u prošlosti i sadašnjosti – ali ne i za
ono što se drugima zapravo događa. To je njihovo stvaranje.
Mi jedino imamo moć pročistiti sebe i
ukloniti (ili zamoliti božansko da ukloni) one žice koje su podešene na te
specifične načine tako da utječu na nas i druge ili nam privlače negativne
stvarnosti kroz simpatičku vibraciju. Ho'oponopono je proces uklanjanja naših
vlastitih žica koje vibriraju na tim frekvencijama kako ni na koji način ne
bismo utjecali na stvarnosti drugih. Povlačimo se i pročišćavamo svoj doprinos.
Drugi na nas utječu na određeni način. Kada
drugi ljudi utječu na nas svojim vibracijama, one stvaraju kretanje u nama i
predstavljaju podražaj koji utječe na nas zbog našeg vlastitog vibracijskog
programiranja i tako stvaramo našu vlastitu osobnu stvarnost.
Zamislite
svijet nesavršenih zrcala
Sjećate li se onih smiješnih zrcala što
izobličuju sliku čineći nas debelima, visokima, mršavima ili niskima? Ta zrcala
izobličuju ono što odražavaju. Mi smo svi zrcala s određenim izobličenjima i ne
odražavamo potpuno čistu sliku onoga što jest. Život i ljudi oko nas odražavaju
nam tko smo, ali ponekad na izobličen i nejasan način. Mi smo slika za njihova
zrcala, a oni su slike za naše zrcalo. I mi i oni dodajemo subjektivne
kvalitete koje nas sprječavaju da odražavamo jasne slike.
Međutim, odraz koji nam šalju drugi zapravo
je odraz nečega u nama. Slika ne mora biti čista, može velikim dijelom biti
izmijenjena njihovom subjektivnošću, ali mi smo osnova tog odraza. Moramo
razumjeti da se nešto što je u nama odražava u događajima i ponašanjima drugih
ljudi – čak i ako je izobličeno. Tada možemo preuzeti stopostotnu odgovornost i
osloboditi se od onoga što se odražava kao naša stvarnost.
Kada to činimo, naši odrazi drugima mnogo
su manje subjektivni i izobličeni našim sjećanjima ili problemima. Kada se
potpuno očistimo, nemamo što odraziti.
Kvantna
fizika – opadanje vala
Kvantna nam fizika kaže da su foton ili
elektron zapravo valovi mogućnosti sve dok se ne pojavi svjedok zbog kojeg val
„opadne“ u određenu česticu u nekom vremenu i mjestu. Čini se da zbog svjedoka
val mogućnosti napušta stanje mnogih mogućnosti i postaje jedna određena
stvarnost, kakvu poznajemo.
Možemo zamisliti da se nešto slično događa
između nas i života. Zamislite život kao val mogućnosti koje sve zajedno
postoje u kvantnom polju nulte točke ili implicitnom poretku ili, za duhovne
aspirante, u univerzalnoj svijesti. U tom stanju (koje tehnika Ho'oponopono
teži ponovno postići) još ništa nije oblikovano. Sve je moguće. Sjećanja i
programi još ne ograničavaju tu svjesnu energiju.
Jednom kada se čista svijest počne
izražavati kroz naše programirane umove, ona postaje ograničena i nastoji
privući ono što je u skladu s našim sjećanjima i programiranjem. Naša uvjerenja
i emocije potiču neograničeno polje nulte točke čiste svijesti da se oblikuje u
ono što zovemo stvarnost – s ljudima, djelima i događajima – koji su svi odrazi
i odgovori na sadržaj u nama.
Ho'oponopono je proces pročišćavanja
sadržaja u nama tako da možemo prestati izobličavati izraz te čiste svijesti u
našim životima. Kada druge molimo za oprost, to nije zbog toga što smo im
učinili nešto ružno ili smo napravili pogrešku. To je zato što priznajemo da
sami stvaramo svoju stvarnost, a ne oni. Također shvaćamo da smo ih zbog nečeg
u našem programiranju osvijestili i primijetili i možda imamo svoje mišljenje o
tome što se događa ili što rade.
Jednom kada shvatimo da naša vlastita
unutarnja stvarnost zapravo uzrokuje da se vanjska stvarnost manifestira, bude
uočljiva i da utječe na nas, tada ćemo se osloboditi osjećaja da smo žrtve ili
da su drugi odgovorni za našu stvarnost. Preuzimamo stopostotnu odgovornost za
svoju stvarnost. Shvaćamo da je jedini način da promijenimo tu stvarnost taj da
se oslobodimo onoga u nama što joj pridonosi – iako ne znamo što bi to moglo
biti.
Robert Najemi
www.holisticharmony.com
Nema komentara:
Objavi komentar