utorak, 8. svibnja 2012.

SVETI IVAN OD KRIŽA



Sveti Ivan od Križa

Sveti Ivan od Križa (španjolski: San Juan de la Cruz; Fontiveros, Španjolska, 24. lipnja 1542. - Ubeda, Španjolska, 14. prosinca 1591.) katolički je svetac, crkveni naučitelj, pisac, mistik, redovnik karmelićanin, obnovitelj karmelićanskoga reda.


Uđoh u nepoznato pa ipak kad spazih
sebe
Ne znajuć gdje sam uvidjeh
velike istine:
Što osjećah izreć ne mogu jer bijah
u neznanju
To savršeno znanje bijaše mir i svetost
zastalo u nepomičnosti duboke samoće:
To bijaše nešto tako tajnovito
te zanijemih
Posve obuzet, prožet, utonuo,.
bez osjeta,
moj duh, u neshvaćanju,
spozna neko shvaćanje.
Kad istinski stigneš, napuštaš sebe;
sve što si znao sada je ništa,
tvoje znanje uvis leti,
a ti ostaješ u neznanju.
Što više letiš, manje znaš,
jer oblak je taman
što tminu obasja:
tko god spozna ovo
zasvagda u neznanju osta.
Znanje- po neznanju
nadasve je moćno
moćnije od svih rasprava mudraca,
jer njihovo znanje ne doseže
znanje po neznanju.
To najviše znanje nadvisuje sve visine
nedokučivo je svakom znanju.
Onaj tko sobom ovlada,
znanjem po neznanju,
uvijek će nadvisivat .
I ako želiš čuti:
to najviše znanje leži
u najdičnijoj Božjoj biti:
njegove milosti je čin,
da pušta te u neshvaćanju
iznad svakog znanja.

 

 

Dušo moja


Moja su nebesa i moja je zemlja, moji su ljudi i pravednici i grešnici.
Anđeli su moji i Majka Božja, sve je moje.
I sam Bog je moj i za mene, jer Krist je moj i sve je za mene.
Što dakle tražiš i što pitaš, dušo moja?
Sve je tvoje i za tebe.
Nemoj se zaustavljati na nevažnim stvarima i ne zadovoljavaj se mrvicama koje padaju sa stola tvog Oca.
Iziđi i kreni ponosom svoje slave. Sakrij se u nju, uživaj je i tako ćeš dobiti ono za čim tvoje srce čezne.


Kako Bog ljubi

Kad netko nekoga ljubi te ga obasipa dobročinstvima, obasipava ga i ljubi prema svojim svojstvima i uvjetima.

Tako tvoj Zaručnik, nastanjujući se u tebi, pruža ti milosti onakav kakav On jest.

Budući da je svemoguć, mudar i neizmjerno dobar, ljubi te i daruje te svemogućnošću, mudrošću i dobrotom.

Svet i pravedan, ljubi te i daje ti milosti sa svetošću i pravednošću.

Budući da je milosrdan blag i milostiv, ti doživljavaš njegovu milosrdnost, blagost i milostivost.

On je jako i nježno Biće, pa osjećaš da te ljubi jako i nježno.

Istinit i čist, ljubi te istinski i čisto.

Darežljiv te ljubi i miluje darežljivo, bez ikakvog računa, samo da tebe obdari.

On koji je sama krepost najveće poniznosti najponiznije se snizuje do tebe i ljubi te najvećim poštovanjem, izjednačuje te sa sobom.

I po tom putu svojih saopćenja On ti se sam pokazuje sladak i raspoložen, s onim svojim licem punim ljepote, pa ti u ovom sjedinjenju - ne bez razigranosti tvoga srca - kaže: “Ja sam tvoj i sav pripadam tebi. I uživam da sam ovakav kakav jesam, da budem tvoj i da ti se darujem."

Nema komentara:

Objavi komentar