Stranice

četvrtak, 27. ožujka 2014.

I LOVE YOU

Ovo stavljam na blog jer mi izgleda simpatično. Nema ništa loše ponavljati nekome (i samome sebi): volim te. Na koliko god jezika treba.




SAMURAJ (I MUŠICA)


Sve što jesmo, posljedica je naših misli.
Buddha (Dhamapada 1. stih)

Ako nismo zadovoljni sa onim što jesmo, promijenimo misli. I ne samo da ćemo se mi promijeniti, već se i okolnosti oko nas mijenjaju. Sav svijet.
Mijenjanjem navika polako se odmičemo od stanja nezadovoljstva. Da bi krenuli od mjesta koje nije dobro za nas prema  mjestu gdje se osjećamo sigurno, potrebno je prihvatiti trenutno stanje. Poput alkoholičara ili narkomana koji mora reći glasno da je ovisnik i da želi promijeniti to stanje.
Naš izlazak iz bolesnog stanja nije borba, koja samo pojačava postojeće djelovanje, već otvaranje srca prema novim mogućnostima. Kao što je iskusio profesor u slijedećoj priči:

Ugledni engleski profesor uputio se na Tibet kako bi od poznatog majstora zena učio o svijetu i životu. Dok mu je majstor kuhao čaj, profesor ga je pokušao očarati svojim poznavanjem zena. Citirao mu je velike mislioce zena, uspoređivao njihove zaključke te analizirao njihov utjecaj i važnost za čovječanstvo.

Za to vrijeme majstor ga je poslužio čajem.

Majstor je položio praznu šalicu ispred profesora i počeo mu točiti čaj. Napunivši mu šalicu do vrha, majstor je i dalje nastavio lijevati. Profesor se nakratko ustručavao pitati ga zašto to radi – kao da ne vidi da je šalica već puna – no ipak nije mogao odoljeti pa je prokomentirao: „Šalica je puna; u nju više ništa ne može stati!“

Na to mu je majstor odgovorio: „Takav je i tvoj um; sve dok ga ne isprazniš, nećeš biti u stanju shvatiti mudrost zena.“

Pogledajte ovaj kratki film o samuraju i mušici. Možda vas potakne da se počnete mijenjati, jer borba nije rješenje. Nije ni predaja. Već buđenje.



srijeda, 26. ožujka 2014.

DIPA MA




Dipa Ma je rođena u Istočnom Bengalu (sada Bangladeš) i postala je jedna od najutjecajnijih učitelja meditacije. Prakticirala je vipassana meditaciju.

Iako se udala kada je imala samo 16 godina, svoje prvo, i jedino dijete je rodila u 39. godini. Ime njene kćeri je bilo Dipa, i po njoj je ona nazvana Dipa Ma (Dipina majka). 

Nekoliko godina poslije, suprug joj je umro, a ona se zbog tuge razboljela. Nakon preporuke liječnika da mora nešto učiniti sa svojim zdravljem inače će umrijeti, odlučila je poći na tečaj meditacije. Tada je živjela u Burmi i meditacija koja se naslanjala na Buddhino učenje je bila najlakše ostvariva. Buddhine riječi su je inspirirale da krene sa meditacijom: Iz vezanosti se rađa tuga, iz  vezanosti se rađa strah. Za onoga tko je lišen privrženosti ne postoji niti tuga niti strah.

U 53. godini, nakon šest dana ozbiljne duhovne prakse, dosegnula je prvi stadij prosvjetljenja. Nastavila je prakticirati i podučavati vipassana meditaciju u Indiji i u Sjedinjenim Državama. Nije se libila suprotstaviti tradicionalnom Teravada učenju da samo muškarac može dosegnuti prosvjetljenje.

Umrla je 1989. za vrijeme meditacije ispred Buddhinog kipa.

Deset lekcija za život od Dipa Ma:

1.     Odaberi jednu praksu meditacije i drži se nje. Ako želiš napredovati u meditaciji, drži se te tehnike.
2.    Meditiraj svaki dan. Vježbaj sada. Nemoj misliti da ćeš kasnije sve nadoknaditi.
3.    Svaka okolnost je pogodna. Svatko od nas posjeduje ogromnu snagu. Može se koristiti da bi pomogli sebi i drugima.
4.    Vježbajte strpljenje. Strpljenje je jedna od najboljih vrlina za razvoj pozornosti i koncentracije.
5.    Oslobodi um. On je prepun raznih priča.
6.    Smiri vatru osjećaja. Ljutnja je vatra.
7.    Zabavite se. Ja sam sretna. Ako meditiraš i ti ćeš biti sretan.
8.    Pojednostavi. Živi jednostavno. Jednostavan život je dobar za sve. Previše luksuza je prepreka duhovnoj praksi.
9.    Razvijate duh blagoslivljanja. Ako blagoslovite one koji su oko vas, to će vas inspirirati da budete pažljivi u svakom trenu.
10.  Ovo je kružno putovanje. Meditacija obuhvaća cjelovitost osobe.

nedjelja, 23. ožujka 2014.

NAJBOLJI KUPAC NA SVIJETU



Od kada postoji čovjek postoje i trgovci. I kupci. Možda je Eva bila prva na ovome svijetu koja je prodala komadić jabuke Adamu. Bila je toliko uvjerljiva da je on „kupio“ to slatko voće što ga je koštalo Raja.

Ako je Eva bila prva prodavačica, da li je Adam bio prvi kupac? Da bi vam pokazao kako stvari stoje sa kupcima i prodavačima, prilažem jednu kratku priču, za koju mi kažu da je istinita, a koja govori kako se prodaje proizvod:

Poznati trgovac dijamanata u new Yorku Harry Winston čuo je da bogati Nizozemski trgovac traži poseban dijamant da bi ga dodao u svoju kolekciju. Winston nazove trgovca, kaže mu da je uvjeren da ima jedan savršeni dragi kamen i pozove ga u svoju trgovinu u New Yorku da mu pokaže dijamant.

Trgovac doleti u Ameriku, a Winston dogovori sastanak između bogatog kupca i svojeg najboljeg prodavača. To je bio znalac o dijamantima sa velik iskustvom u prodaji i dobro se pripremio za doček mogućeg kupca. Kada je dočekao bogatog Nizozemca, pokazao mu je dijamant i opisao mu sve najbolje tehničke karakteristike blještavog kamena. Kada je iskopan, tko ga je brusio, koliko karata ima… Trgovac iz Nizozemske ga je pažljivo slušao i na kraju reče: „To je prekrasan kamen, ali nije ono što ja želim.“

Čovjek se zahvali i uputi se prema izlazu. Winston je svo vrijeme promatrao događaj iz svojeg ureda i u posljednji tren zaustavi trgovca pred vratima. „Da li bi ste htjeli da vam pokažem dijamant još jednom?“ Trgovac pristane, vrati se natrag i ponovno pogleda kamen. Sada je Winston, umjesto tehničkih karakteristika dragog kamena govorio koliko on iskreno voli dijamante i koja je dragocjenost imati jedna ovakav kamen. Iznenada, kupac ustane i reče da kupuje dijamant.

Dok je čekao da dijamant spakiraju, kupac se obrati Winstonu: „Zašto sam kamen kupio od vas dok sam bez problema rekao ne vašem prodavaču?“

Winston mu odgovori: „Taj prodavač je jedan od najboljih u ovome poslu i on zna o dijamantima puno više od mene. Plaćam ga zaista dobro za ono što zna. Ali bih ga platio i dvostruko više da posjeduje nešto što ja imam a on ne. Vidite, on zna dijamante, ali ja ih volim.“


Dakle, riječima našeg trgovca dijamanta, najbolji kupac na svijetu ste vi sami. Ako niste uvjereni da je ono što radite najbolja stvar za vas i za vaše kupce, nećete biti dobar prodavač, već samo jedan u nizu koji odrađuje posao i nada se da će dobiti plaću na kraju mjeseca. Drugim riječima, najbolju prodaju ćemo napraviti kada kupimo sami ono što prodajemo.

Cijeli ljudski rod je uvjeren da smo mi ljudi racionalna bića i da sve možemo shvatiti koristeći vlastiti mozak. Kako pogrešno. Postoje dvije stvari koje morate zapamtiti kada komunicirate sa kupcima:

-Ljudi su vođeni emocijama
-Emocije su zarazne


Da bi vam to dokazao, navodim još jednu istinitu priču koja se desila krajem 19. stoljeća negdje u Americi, kada je poznata poljska šekspirijanska glumica Helena Modjeska održala jednu monodramu na poljskom jeziku. Već tada je bila popularna zbog izuzetne sposobnosti da prenese emotivno stanje uloge prema publici. Dok je govorila (na poljskom jeziku), publika (amerikanci) je sa oduševljenjem slušala i gledala. Kada je završila, većina u publici je ronila suze. Malo tko od njih je znao da je ona cijelo vrijeme samo recitirala abecedu na poljskom jeziku.